PORSCHE

Dins de la marca PORSCHE, el model que més m'agrada és:


PANAMERA S HYBRID

 

El Porsche Panamera S Hybrid té una potència combinada de 380 CV, amb un motor tèrmic 3.0 V6 TFSI d'origen Audi de 333 CV i un motor elèctric de 47 CV (recordem que les potències no se sumen). Homologa un consum de 7,1 l/100 km de gasolina en cicle europeu normalitzat (NEDC).

Amb uns pneumàtics opcionals de baixa resistència a la rodadura dissenyats específicament per Michelin, el consum baixa fins a 6,8 l/100 km. Això significa que a Espanya pagaria un impost de matriculació del 4,75%, com un cotxe gasolina petit o un dièsel amb cert nivell de potència.

 

És un híbrid puro, perquè pot funcionar amb el motor de gasolina totalment apagat. A baixa velocitat i fins a 85 km/h és possible la conducció totalment elèctrica en condicions determinades i demanant poc esforç a l'accelerador. En autovia, si no fa falta el motor tèrmic, pot anar en manera elèctrica temporalment fins a 165 km/h i amb el TFSI apagat.

De prestacions no camina gens malament, perquè accelera a 100 km/h en sol 6 segons i té una velocitat punta de 270 km/h. L'energia que recupera de les deceleraciones i les frenades s'emmagatzema en unes bateries de NiMh com la majoria dels híbrids actualment a la venda. La marca no diu quant maleter es “perd”.


Té un canvi automàtic Tiptronic de vuit velocitats i el motor elèctric s'acobla o desacobla a la transmissió de forma totalment automàtica. Disposa d'un sistema de monitoratge per controlar totalment el funcionament del sistema i, si es desitja, fer consums que posin en ridícul a un dièsel.

De sèrie compta amb suspensió adaptativa (aire/amortidors) amb PASM, direcció assistida Servotronic i limpialuneta posterior. Tota l'energia que consumeix el motor elèctric ve de les “sobres” del motor tèrmic o de l'energia cinètica, per la qual cosa ni cal endollar-ho ni cal preocupar-se per res. Es condueix com qualsevol altre cotxe.